torsdag, mars 16, 2017

Famnen full av rosor

Han kom bakifrån, nära alltför nära. Han lutade sig fram mot mej, just som jag tänkte vända mej om och ge ett mycket förtörnat ögonkast.
- Moi, sa han och log med hela ansiktet och jag smälte som vax. (Moi är finska för Morjens eller hej)

Där stod ju självaste mr J i kassakön bakom mej. Det var alltså ingen smygare eller antastare. Vi fick oss en trevlig liten pratstund medan vi väntade att få våra varor införda i kassasystemet så vi kunde betala, packa ihop och åka hem.

Igår kom jag hem med famnen full av rosor.
- Ha du blivit en operastjärna? frågade far i huset.
- Hur i all världen har dom slösat så mycket pengar på dej, fortsatte han förundrat.
Dom = mina härliga kursdeltagare i Hindersby. Det var sista kurskvällen för vårterminens del igår. Det kommer att bli tomt nu på onsdagskvällarna. Hur ska jag klara mej?




Tack för de här ljuvliga rosorna, som förgyller min vardag och mitt hem. Tre stora buketter rosor innebär väl ändå att jag gjort nånting bra, eller hur?

Nu kan jag sjunga som Arja Saijonmaa.

Månen var så fin igår kväll. Man såg nästan gubben i månen. Senare på natten när den lyste in genom fönstret var jag inte längre lika förtjust.

Idag då jag kom hem ringde telefonen och vi fick en middagsbjudning till söndagen. Unga husbonden med sambo kommer hit och fixar middag, älgkött och kantarellsås. Sen får vi se om det blir potatis, ris eller pasta till. Härligt!

#blogg100_2017_16

Inga kommentarer: