torsdag, april 06, 2017

På tork

Inte bara på tork utan också på tok! 
Vet ni vad den här galenpannan gjorde i morse då hon hade sovmorgon? Jo, hon steg förstås upp redan klockan sex!!! Och inte har hon stickat ett endaste varv på hela dagen. Nej, då, här har jag suttit framför datorn och petat med Excel tills jag fått sjuka axlar. Ett möte hann jag på i stan och så har jag fått på en tvättmaskin. Men det är också allt. Håhåjaa...
Tur att det blir lite annat program i morgon.

Far i huset märkte att jag sörjde då jag efter tre veckor var tvungen att slänga de vackra rosorna på komposten. Så han räddade den ena buketten, bredde ut tidningspapper och placerade rosorna på tork.
De har fått en mörkare färg nu, men är fortfarande oerhört vackra.

Visst är han snäll, som tänker på mej? Få se var han tänker uppbevara dem.

Idag har han tagit hand om middagen: Ärtsoppa, visserligen från burk, men ändå! Och till efterrätt plättar. Dem gör han alldeles själv från början till slut. Det är hans bravurnummer i köket. Mums!
Och kan ni tänka er? Snart har vi gjort av med vår fem kilos mjölpåse. Hur har det kunnat gå så snabbt?


#blogg100_2017_37

Inga kommentarer: