tisdag, april 04, 2017

Tågsockor

Ikväll känner jag mej lite låg. Vet inte riktigt varför, kanske för att vårterminen sjunger på sista versen. Snart är det enbart kontorsjobbet kvar. Bra på sitt sätt för nån gång måste ju batterierna laddas också, men jag saknar redan nu alla kursdeltagare. Och då ska ni veta att jag idag har kämpat med deras trilskande lösenord! :)

Antagligen tror ni, och det med rätta, att jag enbart flänger runt istället för att sticka! Men hej, i fredags fick jag ett litet beställningsarbete gjort. Det är min mamma, som blev så förtjust i ett par tågsockor, som fanns uppstickade som modell då vi besökte Novitas fabriksbutik i början av mars, att hon absolut ville ha ett par sådana små sockor. Och jag stickade förstås.

Garn: Niitty från Novita
Åtgång: 30 g
Stickor: Nr 2½

Hon hade ju köpt garnet, så då kunde ju jag sköta stickandet. Riktigt trevligt mönster ska jag säga. Hoppas passformen också är bra.
Det blev 20 g garn över. Vad ska jag göra med det månntro?

#blogg100_2017_35

Inga kommentarer: