lördag, maj 12, 2018

Hinner inte

Förlåt mej, men jag hinner inte skriva ett vettigt inlägg nu just, för vet ni vad? Jo, glasyren ska bredas ut över kakan medan den fortfarande är lite ljummen. Och nu har det redan gått en tid sedan jag tog den ur ugnen så det är nog bäst att jag drar mej tillbaka till vårt heta kök.

Min hulda moder förstår inte alls det där. Hon tycker att man bakar kakan och så är den färdig. Men mockarutor ska ha glasyr annars blir det ju bara pannkaka av alltihopa.
Morfar i huset har varit väldigt ohjälpsam i kväll:
– Men inte ska du ju baka till morsdagen.
– Ja, men han fick ju ett presentkort till julen med obegränsad tillgång till mockarutor och nu vill han ha just sådana. Och det är faktiskt första gången i år som han begär att få lösa in sitt presentkort. Så det så.
Morfar i huset skakar uppgivet på huvudet och suckar. Själv är jag glad över att kunna dela med mej och glädja andra. Vi fick ju ett jästbröd i torsdags, så varför skulle inte bagaren få mockarutor då i morgon?

Dagen idag har varit en berg- och dalbana, men jag återkommer om det imorgon. Nu ska glasyren på, annars...

Ha nu en riktigt skön söndag och njut av våren och varandra!

Inga kommentarer: